Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Monday 19 March 2012

Sahabat Lama

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.


26 Rabiul Ákhir 1433.


Hidup berkawan mesti ada kisah suka dan dukanya kan. Kadang-kadang kita gembira bersama, dan ada masa kita sedih sendiri. Sepanjang hidup saya, saya temui macam-macam ragam sahabat, dan alhamdulillah sebab semua kawan, teman, rakan, sahabat saya baik-baik belaka.


Saya punyai seorang sahabat tertua, Shikin namanya. Kami berkawan seusia 5 tahun. Bersama-sama sekolah tadika sampailah ke MRSM. Saya membesar bersama-samanya. Tapi, tipulah kan kalau saya katakan yang persahabatan kami aman damai. Selalu je gaduh-gaduh manja dengannya. Hehehe. Selalu je, umpat-mengumpat, jeling-menjeling, tuduh-menuduh. Ops, sorry dear, time budak-budak dulu je. insyaAllah, sekarang tak lagi. Hehehe. Selain Shikin, ada beberapa orang lagi geng sekolah rendah saya, Jannah, Akma, Izzati, Fatin, Hazielah, Eka n Leha (kembar, lain mak, lain ayah), Syafika, Wani Hussin, Tirah dan ramai lagi lah. Subhanallah, sangat banyak kenangan di zaman sekolah kami. Yang saya paling ingat sampai sekarang ialah, lepas habis waktu sekolah, kami akan makan mee sup kat kedai dekat dengan sekolah. Boleh dikatakan tiap-tiap hari juga la. Aduh, rindu bangat sama kalian. Huhuhu.


Buat mereka yang bergelar sahabat kepada saya,


Aku rindu sama kalian. Apa khabar agaknya kalian sekarang? Aku harap baik-baik aja. Ku mohon pada Allah, panjangkan umur kita, moga kita bisa ketemu lagi InsyaAllah di hujung bulan 6 ni. Aku berdoa, mudah-mudahan kamu semua Berjaya dalam pelajaran. Diberi Allah kekuatan pada kita untuk tetap berusaha sampai ke akhirnya, insyaAllah. Pesan aku, moga kalian pandai menjaga diri, selamat daripada pelbagai mehnah dan tribulasi.




Syafika, Eka,Jannah dan Shikin.


Nota 1 : Selamat hari lahir buat sahabat selaku housemate saya sekarang, Hafisza. Doaku, semoga kamu panjang umur, dan berada dalam Rahmat dan Redha Allah selalu.  Sudah tua yer kamu.

0 comments:

Post a Comment