Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Friday 4 May 2012

Jagakan mereka untuk saya.

13 Jamadil Akhir 1433

Assalamua'laikum w.b.t.

Sudah hampir 8 bulan rasanya saya tidak melihat wajah-wajah kesayangan saya. Wajah-wajah yang saban malam saya bayangkan sebelum melelapkan mata. Wajah-wajah milik mereka yang jauh nun di tanah air tercinta, Malaysia.

Kadang-kadang, jealous sangat bila saya tengok kawan-kawan serumah ber''skype"dengan keluarga masing-masing.Dan saya, hanya mampu mendengar suara-suara mereka dihujung talian. Tapi, selalu saya ingatkan diri saya, jangan sesekali mengeluh Amalina, bersyukurlah lah, at least still boleh call.  Ya, Alhamdulillah. :) senyum bahagia. ^_^

Saya tahu, ayah bukan tidak mampu untuk beli sebuah laptop, bahkan saya rasa berbuah-buah laptop ayah mampu beli. Tapi mak melarang keras ayah untuk membelinya. Sebab mak fikirkan adik-adik saya. Adik-adik saya yang masih lagi bersekolah semuanya. Mak tahu, kalau adanya laptop kat umah, adik-adik mungkin banyak menghabiskan waktu dengan ber''online''. Akibatnya, buku melayang ke mana, al-quran entah ke mana, masjid ditinggalkan terus. Lebih-lebih lagi mereka tu heroes. Mak cakap tunggu lah budak-budak tu besar sikit, baru mak suruh ayah beli satu sorang. Tapi, nak tunggu budak-budak tu semua besar, rasanya Na dah tamat belajar dulu la mak. huhuhu ^_^".

Minggu lepas, bila saya call mak, mak cakap adik saya dapat notebook. Sekolah bagi, siap dengan internet service lagi. Erm, apa lagi, suka lah budak-budak tu.

...................

Huh, mengeluh panjang saya -_-". Mak memang faham anak-anak dia. Pada saat ini, pukul 8 malam di Poland, dan pukul 2 pagi di Malaysia, salah satu hero saya masih berjaga. Erk, mcam mana saya tahu. Ni, tengah berbalas mesej dengan dia dekat facebook la ni.

Jauh disudut hati saya, ye saya bimbangkan adik-adik saya di sana. Zaman dimana internet membolehkan segala-galanya menambahkan kerungsingan saya. Saya takut. T_T. Ya Allah, lindungi mereka dari perkara-perkara mungkar.

Saya jadi tak sabar nak balik. InsyaAllah, dalam masa tidak sampai 2 bulan lagi kalau dipanjangkan umur.Tak sabar nak pantau mata mereka dengan mata kepala sendiri.  Tapi..
.........
........
........
........
........
........
.......
.......
........
.......
.......
........
........
........
........
.........

Saya teringat. Saya ada ALLAH. Saya boleh minta DIA jagakan mereka untuk saya. Saya boleh  minta DIA pelihara mereka. Saya boleh minta DIA jadikan adik-adik saya, mereka yang soleh dan solehah. Malah, saya boleh minta ALLAH satukan kami ke syurga sekalipun. Ya, ALLAH ada. DIA ada untuk saya.

Hakikatnya, saya RINDU mereka semua.

Kasihani mereka ya Allah.






Adik(kiri)  dan sepupu



Saya mahu bersama mereka hingga ke syurga insyaAllah.

Nota 1 :  Saya cuba mahu jadi kakak yang terbaik untuk mereka walaupun kadang-kadang pening dengan karenah mereka.

Nota 2 : Saya happy sebab insyaAllah saya akan jejakkan kaki di Malaysia pada  29.06 dan pada 30.06 adalah befday mak saya. hehehe.

1 comments:

Lemonades Of Life said...

Nice! Nak call rumah la macam ni. Hehehehe.

Post a Comment