Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Friday 10 June 2011

Saya Diuji Lagi

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
(09 Rajab 1432 H).
Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar....

Saya geram dengan saya ni..geram sangat...kenapa saya masih rasa terkilan, masih rasa sedih, masih rasa yang negative tu bila ditimpa ujian...saya geram sangat ni...kenapa masih tak boleh berlapang dada bila ditimpa ujian...sedangkan saya tahu dan saya sedar semua ujian dan dugaan yang Allah timpakan itu tanda kasih sayang allah kepada kita...ibarat seperti saya faham teori semata2 dan bila datang part praktikal, saya FAIL...astaghfirullah3....betapa saya rasa kerdilnya diri saya ni....

tapi saya sedar, rasa sedih, rasa kecewa, rasa terkilan, mengeluh dengan ujian yang didatangkan Allah kepada saya itu tidak akan menguntungkan saya...sedangkan Allah memilih saya sebagai penerima ujian untuk menguji sejauh mana saya bersabar dan bergantung harap sepenuhnya kepada Dia, untuk mengajak saya mengadu dengan lebih manja kepadaNya....

terima kasih kak naqlis, kakak usrah saya yang sentiasa tanpa tidak putusnya memberi kata semangat kepada saya....mengajak saya untuk melihat ujian yang datang dari sudut yang sangat SWEET....

Moga dibekalkan Allah kepada saya dengan kekuatan dan kesabaran yang tinggi dalam menempuh mehnah dan tribulasi dalam hidup ini.....


0 comments:

Post a Comment