Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday 15 September 2011

Satu Kisah


Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
(17 Syawwal  1432 H).

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

Disaat kita bergembira dengan kehidupan kita, bersoronok dengan teman-teman dan kawan-kawan kita, ada dikalangan hamba-hamba Allah yang lain diuji dengan ujian yang sangat besar. Mereka diuji dengan masalah kebuluran, kemiskinan, dan ada juga yang diuji dengan kesakitan. Memang semua manusia tidak terlepas dari masalah hidup, cuma yang membezakan kita adalah kecil atau besar masalah tersebut. Semalam, a facebook friend of my mine have posted a link which lead me to this :
             

Then, to this : 


Subhanallah, saya sedih sangat bila baca kisah mereka. Moga Allah sentiasa memberikan ketabahan dan kesabaran kepada mereka sekeluarga. InsyaAllah. Saya terfikir, macam mana agaknya bila saya yang ditimpa ujian berat itu. Mampukah saya bersedia untuk menghadapinya, di saat Allah turunkan ujian itu ketika saya sedang menikmati kehidupan ini dengan nikmat kesihatan yang baik? Astagfirullahala'zim. saya jadi takut kerana saya tidak merasakan saya menggunakan masa sihat saya sekarang dengan sebaiknya. Saya masih mampu begelak ketawa dengan teman-teman, menonton movies, melayan facebook, bershopping tak ingat dunia, seolah-seolah maut itu tersangat jauh untuk sampai. sangat teruk!! seolah-olah peringatan dari TUHAN tak sampai kepada mu. 

"Maka nikmat tuhanmu yang manakah yang kamu mahu dustakan?"
(Ar-rahman :13)

Moga Allah sentiasa pelihara iman kita supaya kita adalah mereka yang menggunakan nikmat sihat ini untuk mengejar pahala akhirat sebelum datangnya sakit dan sebelum mati itu menjemput.

Mati itu pasti!!!

0 comments:

Post a Comment